söndag 6 maj 2012

Brunchsöndag

Idag träffade jag min ena fina Johanna för en heldag på djurgården. Vi gick till Josefinas för att äta brunch och solen lös hela dagen! Det var en himla mysig dag idag. Hårbollen fick stanna hemma men jag kompenserade det med en långpromenad när jag kom hem.




me, myself and I


fina Johanna <3

efter att vi suttit och latat oss en soffa i solen tog vi en promenad och hamnade på en kyrkogård


 Nordiska museet. Himla fint.

 Sen hittade vi Estonia monumentet



därifrån kunde man nästan se hela vägen hem!


 vi rundade Vasamuseet och hittade den här innan vi besökte Junibacken en kortis


 jag ville vara Pippi men den här är visst gjord för barn (?!) så jag fick inte plats...

Efter att jag kommit hem och tagit ut hårbollen på en långpromenad kände jag mig sådär lagom ensam. Fåglarna kvittrade, solen lös fortfarande och värmde och vart jag än tittade gick par och höll varandra i handen. Då känns det lite tungt i magen och jag saknar min sjöman väldans massa. Men jag hittade en liten sten ute i vattnet med en liten, liten björk mitt på. "Om den där lilla björken klarar av att växa ensam på en liten sten så klarar jag väl av att sova ensam ett par veckor till", tänkte jag och gick hem.

bästa fotomodellen i hela världen <3

men han var inte så sugen så jag slutade och lät honom springa efter pinnar och kissa på grässtrån istället


Dom här snyggingarna fick följa med och bruncha idag! Jag gillar dom lika mycket som dom gillar mig.

Det svåraste med att vara kär i någon som är borta långa perioder är att man blir ensam med sina tankar, och sådana här dagar som spenderas med fint sällskap och massa massa prat om allt annat mellan himmel och jord hjälper en att komma i kontakt med verkligheten igen. Skönt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar