onsdag 23 maj 2012

ledig onsdag

Idag har jag en ledig dag, och hittills har den varit superskön. Ibland har jag dagar när livet är lite extra härligt och jag känner mig glad och tillfreds med det mesta. Idag är en sådan dag. Sen hjälper det lite extra att det är fantastiskt väder ute och att Pelle snart är hemma hos mig! Jag började dagen med en sovmorgon, gick inte upp förens klockan var halv nio och då endast för att det satt en hungrig katt som klappade mig i ansiktet och jamade högt. Vid tolv mötte jag upp min fina vän Gabbi för lunch. Vi åt god indisk mat och njöt av värmen. Sen blev det dags att ta farväl med löften om att vi ska göra om det snart igen och jag gick för att hämta hårbollen för en promenad i solen, hade ett jätte mysigt samtal med Pelle i telefonen och gick sen hem för att äta mellanmål. Jordgubbar och vattenmelon. Så himla gott. Jag önskar att jag bodde i ett land där det är säsong för vattenmelon och jordgubbar jämt. Min favorit årstid är utan tvekan försommaren. Det är så vackert med allt som blommar och det doftar så gott, och jag älskar att bo på Södermalm den här tiden. Alla blommor och träd som blommar. Underbart. Det blev ganska mycket bilder, vi startar med lite blommor tycker jag. 


Jag vet att alla säger att maskrosor bara är ogräs, men jag tycker att dom är riktigt fina


tänk vad fint det kan vara med överblommade tulpaner, speciellt när dom inte sitter i någons rabatt utan växer fritt i parken












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar