söndag 14 oktober 2012

min bok, din bok, allas bok.

För övrigt, bästa boken just nu är Jellico Road av Melina Marchetta. Redan första sidan var jag fast. Jag köpte den på tisdagen, började läsa på kvällen och läste ut den på torsdagen. Går fortfarande runt och tänker på den. Det var länge sedan som jag läste en bok som jag fastnade så brutalt i. Senast måste ändå varit när jag läste Boktjuven av Markus Zusak. När jag får den känslan åker jag direkt tillbaka till de yngre tonåren när böcker var mitt liv och jag inte gjorde något annat än att sträckläsa. Känslan är en blandning av känslor; förtjusning, stormande förälskelse, ångest och sorg när jag inser att historien måste ta slut. Nej, så har ni inte läst den så ge den en chans. Oavsett hur gammal du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar